núomonės lýderis, núomonės lýderė

Apibrėžtis
žinomas ir įtakingas asmuo, plačiai skleidžiantis savo idėjas viešojoje erdvėje arba išnaudojamas kieno nors (rinkos) idėjų sklaidai.
Iliustracinis (-iai) pavyzdys (-žiai)

„Bet kas, kas primintų didesnį nacionalizmą, sulauktų didžiulio pasmerkimo ne tik Vokietijoje, labai jautriai sureaguotų ir kitos šalys. Todėl A. Merkel turbūt bando būti visuomenės nuomonės lydere, kalbėdama apie tai, kad netoleruos jokių išpuolių prieš migrantus, kitataučius, kviesdama visuomenę būti tolerantiškesnę“, – teigia T. Janeliūnas.

Nuomonės lyderis – tai žmogus, kurio nuomonė svarbi jo kolektyvui, srities specialistams ar net visuomenei. Pradėdamas pasakoti apie nuomonės lyderius A. Armalis paminėjo vieną ryškiausių pavyzdžių šalyje – ekonomistą Gitaną Nausėdą: „Buvo laikai, kai jo lyderystė tapo tokia ryški, kad ne jis buvo tapatinamas su SEB banku, kurio prezidento patarėjas yra, o bankas buvo tapatinamas su G. Nausėda.“

Vienas stipriausių Lietuvoje nuomonės lyderių Artūras Lebedenko, sėkmingai plėtojantis projektą „Motyvuoti atletai“, dar žinomas kaip Artur Swan, pateikia siūlymų iš savo praktinės patirties. Anot jo, norint sėkmingai auginti save kaip nuomonės lyderį, svarbu tiksliai žinoti, ką nori pasakyti visuomenei.

Kurie Lietuvos nuomonės lyderiai svarbūs Y kartai? [antraštė]
Tiesa, tyrimas atskleidė, kad A.Jagelavičiūtė yra sekama ne dėl jos politinių ir ekonominių žinių demonstravimo ar tvirtos nuomonės turėjimo – ši nuomonės lyderė subūrė sekėjų ratą, kuriems yra įdomios jos stiliaus rekomendacijos ir asmeninio pobūdžio turinys.

Antra, nuomonių lyderių nuomonių raiška negali būti remiama neteisėtais politinių kampanijų finansavimo šaltiniais. Kitaip tariant, gerai žinomo asmens nuomonė gali būti populiarinama tik tokiais būdais, kurie įstatymų numatytais atvejais pripažįstami teisėtais.

Reklama „iš lūpų į lūpas“ yra bene seniausia ir patikimiausia rinkodaros forma. Internetas ir socialiniai tinklai sudarė galimybes rekomendacijų dėl produktų ar paslaugų įsigijimo gauti ne tik iš draugų ar pažįstamų, bet ir žinomų, įtakingų žmonių – nuomonės lyderių. Todėl prekės ženklo žinomumo didinimui ir pardavimo skatinimui vis dažniau pasitelkiama nuomonės lyderių rinkodara.
Nuomonės lyderis – aktyviai savo nuomonę reiškiantis ir daug sekėjų socialiniuose tinkluose turintis asmuo.

Komunikacijos ir marketingo rinkos pastaraisiais metais yra perpildytos nuomonės lyderių. Vis daugiau prekės ženklų savo reklamos ir komunikacijos biudžeto dalį noriai atiduoda žinomiems veidams. [...] Spėjama, kad iki 2020 m. „influencerių marketingo“ apyvartoje bus iki 5 milijardų eurų. [...]
Kuo labiau jūsų prekės ženklas bus vertybiškai artimas konkrečiam nuomonės lyderiui, tuo sklandžiau ir natūraliau įvyks jūsų bendras projektas.

Nuomonės lyderiai socialiniuose tinkluose – kodėl jais tikime ir pasitikime? [antraštė]
Augantis socialinių tinklų naudojimas keičia žmonių kasdieninius įpročius. Socialiniuose tinkluose šiuo metu ypač populiarūs nuomonės lyderiai – tinklaraštininkai, įžymybės, visuomenės veikėjai, tam tikros srities ekspertai ar tiesiog aktyvūs entuziastai, kurių komentarai, išsakyta nuomonė ar požiūris daro poveikį tinklų vartotojams, savanoriškai sekantiems lyderius.

Savaime nuomonės lyderio koncepcija nėra toks jau blogas dalykas, tačiau joje glūdi kritinio vertinimo stoka ir didelės visuomenės dalies bandymas nusikratyti atsakomybės mąstyti savo galva ir objektyviai vertinti tikrąją dalykų padėtį.

Nereikia būti dideliu ekspertu norint pamatyti, kad vadinamieji nuomonių lyderiai (influenceriai) yra labai populiarus komunikacijos kanalas norint pareklamuoti vieną ar kitą prekės ženklą. [...]
Didžioji dalis prekės ženklų, norėdami išreklamuoti savo prekės ženklą ar konkretų produktą, vis dažniau kreipiasi pagalbos į nuomonės lyderius. Žinomi, daug sekėjų turintys žmonės taip pat pamatė puikią nišą, kaip papildomai užsidirbti iš reklaminių įrašų publikavimo savo socialinių tinklų paskyrose. Deja, daugeliu atvejų šie nuomonės lyderiai atlieka tik žinutės ištransliavimo funkciją, tačiau taip ir netampa prekinio ženklo ambasadoriais/nuolatiniais klientais.

Influencerių (liet. nuomonės lyderių) reikšmė ir populiarumas socialiniuose tinkluose vis dar neblėsta, nors pats reiškinys jau nieko nebestebina – vartotojams nuomonės lyderio lūpomis komunikuojama žinutė yra žymiai patrauklesnė nei tiesioginė reklama. 94 proc. marketingo specialistų, besinaudojančių šia strategija, tikina, kad tai ypač veiksminga priemonė, generuojanti net 11 kartų didesnę investicijų grąžą (angl. Return on Investment, ROI) nei tradicinė reklama.

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis skaitmeninės rinkodaros būdas.

Šiuolaikinės visuomenės vedliai – nuomonės lyderiai, arba ką reiškia patekti tarp išrinktųjų [antarštė]
Pasvarstykime racionaliai, kas yra nuomonės lyderis? Tai asmuo, kurio nuomone pasitikime ir remiamės priimdami konkrečius sprendimus. Tačiau čia atkreipiu dėmesį – dažniausiai pasitikime ne konkrečiais faktais, o asmenine nuomone.

Aprašymas

Ši duomenų sankaupa rodo, kaip kinta ir atsinaujina lietuvių kalbos leksika. Čia pateikiami kalbos faktai nebūtinai yra taisyklingi ir ne visi teiktini bendrinei kalbai.

Duomenų bazė taip pat pasiekiama adresu https://ekalba.lt/naujazodziai.

Kalba

lietuvių

Publikavimo informacija

Data

2021

Leidėjas

Pavadinimas

Lietuvių kalbos institutas

Atsisiųsti ištekliaus įrašo informaciją
Vertimas pagal vertimas.vu.lt
anglų kalba: opinions leader, opinions leader
prancūzų kalba: avis d’un leader, avis d’un leader
vokiečių kalba: Stellungnahmen an die Spitze, Stellungnahmen an die Spitze
rusų kalba: мнения лидер, мнения лидер
lenkų kalba: przywódca opinii, przywódca opinii

Komentuoti

Komentuoti gali tik prisijungę nariai.

Komentarai(0)

Komentarų nėra