komunikãtorius, komunikãtorė
Viena didžiausių nuodėmių, kurias daro komunikatoriai, yra emocijų nepaisymas. Dažnai komunikacija yra planuojama kaip racionali, remiantis aksioma „parodykime naudas ir jie pirks“. Deja, ne.
Danguolė Kiznienė tvirtino, kad šis projektas bus naudingas visiems, kurie jau dirba, o gal tik rengiasi mokslininko karjerai ar nori tapti mokslo komunikatoriais. Konkursas suteikia galimybę ne tik išbandyti savo komunikacinius gebėjimus, bet ir juos patobulinti.
Pranešimus skaitys mokslo komunikatorius, filmų kūrėjas ir televizijos laidų vedėjas Derek‘as Muller‘is, kuris dalinsis įžvalgomis apie „Facebook“ fenomeną ir jo grėsmes, [...].
„Publicum FComm“ vadovas Vaidotas Vyšniauskas BNS sakė, kad koncerno prezidentas Darius Mockus, kuris paprastai mažai bendrauja su žiniasklaida, žada plačiau komentuoti padėtį grupėje.
„Jis imsis pagrindinio komunikatoriaus vaidmens, nes tai aukščiausio lygio krizė ir bus daroma viskas, kad ji būtų suvaldyta“, – BNS sakė V. Vyšniauskas.
Kiekvienoje įstaigoje - ne šiaip bokštas, bet visa virtinė gyvųjų trikdžių. Na, kokie jie komunikatoriai, viešieji ryšininkai? Vadinkime juos žmogiško pavidalo duslintuvais. Visiškai paklusniais savo įstaigų generalisimams. Ir, jei žurnalistas gyvai kaišioja nosį, kur nereikia, duslintuvas tą smalsią nosį noriai apkiauksi. Pasipiktina už „neteisingai puolamą“ bosą.
Būkite iniciatyvus komunikatorius
Išsiaiškinkite, kokiu būdu jūsų vadovas linkęs komunikuoti – elektroniniu paštu, akis į akį, ilgos apimties dokumentais – ir informaciją perteikite šiuo būdu.
Komunikacija visuomet buvo kertinė stiprių lyderių savybė. Tačiau šiandieninė komunikacija – „sienos“ atnaujinimai, SMS žinutės, 140 simbolių tweetʼai – daugiau ar mažiau tapo „vienas-visiems“ (angl. one-to-many), užuot buvusi „vienas-vienam“ (angl. one-to-one). Problema tame, jog žmonės tampa dirbtiniais komunikatoriais, nebėra nuoširdaus dialogo.
„Nežinau ar tai nenuskambės labai ciniškai, bet visos komunikacinės krizės yra ganėtinai panašios – ar žūsta žmonės, ar ne. Jų sprendimo algoritmai yra vienodi. Komunikatoriaus tikslas reaguoti pakankamai greitai, nesivelti į emocijas ir, svarbiausia, priversti vadovus priimti teisingus sprendimus komunikaciniu požiūriu. Tai sunkiausia, nes generaliniai direktoriai dažnai mėgsta sakyti „taigi mes nieko nepadarėm“ arba „tai ne mūsų reikalas“. Tikslas yra priversti juos kalbėti tai, ką žmonės nori išgirsti. Aš manau, kad mūsų 20 metų istorijoje buvo nemažai krizių, kalbant apie komunikatoriaus darbą. Tik tiek, kad jose nebuvo žūčių“, – dėsto p. Gečas.
Komunikacijos procesą lemia ir informacijos turinys, ir dalyvių aktyvumas. Iš esmės be aktyvių komunikatorių toks vyksmas yra neįmanomas. [...]
Ir pavienis asmuo, ir grupė žmonių, ir institucija, dalyvaujanti viešojoje komunikacijoje, privalo adekvačiai jausti kontekstą, gebėti prisitaikyti prie kintančios auditorijos bei demonstruoti norą keistis informacija, būti pirmiausia siuntėju arba iniciatyviu komunikatoriumi.
„Biržos transporto bendruomenę buria į vieną vietą, kur palankiausiomis sąlygomis gali surasti ir vežti skirtą krovinį, ir transportą. Jose galima derėtis. Pavyzdžiui, „Trans.eu“ pirmoji Europoje įvedė vadinamojo komunikatoriaus paslaugą, kai dirbantis sistemoje žmogus atsiliepia tiesioginiame eteryje su sistemos darbuotoju. Pokalbio metu gali būti koreguojamos kainos, daromi visoms pusėms priimtini sprendimai“, - dėstė „Trans.eu Baltic“ vadovas.
Geras komunikatorius pasižymi analitiniu mąstymu, geba išsikelti tikslus ir atrasti puikų ryšį su auditorija, be to, jis turi būti ekspertas vienoje srityje ir išmanyti daug kitų sričių. [...] Buvęs Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos prezidentas Goranas Sjobergas man kartą išsakė savąją komunikatoriaus sampratą: „Jis yra kaip laidas, kuris prijungia prietaisą prie energijos šaltinio, žodynas, kuris paprastais žodžiais apibūdina vykstančius reiškinius ar rodomus objektus, kompasas, nurodantis judėjimo kryptį kompanijai ar individui, ir žiūronai, kurie leidžia matyti ne tik žmones greta, bet ir jų visumą.“ Tai – puikus ryšių su visuomene specialisto apibrėžimas.
Doc. Mikas Vengris: prasti komunikatoriai neturėtų gadinti mokslininkų įvaizdžio [antraštė]
„Svarbu, kad įdomiai papasakota istorija neliktų vienintelė. Reikia atrasti savo stilių – triukų portfelį, kuris leistų patraukliai pateikti daug temų. Ši savybė skiria profesionalų mokslo komunikatorių nuo mėgėjo, per giminės balių užlipusio ant statinės“, – teigia jis.
Aprašymas
Kalba
Publikavimo informacija
Data
Leidėjas
Pavadinimas
Atsisiųsti ištekliaus įrašo informaciją
Atsisiųsti žodžio informaciją:
RDF formatu LMF formatu TEI formatu TBX formatu SOAP formatu JSON formatu XLSX formatu DOCX formatu PDF formatuKomentuoti
Komentuoti gali tik prisijungę nariai.
Komentarų nėra
Komentarai(0)